VALORACIÓ
DEL CURS
En
esta assignatura he aprés tot el que ara mateix sé sobre literatura infantil.
Els blocs temàtics s'han ajustat perfectament al que necessitaré per a
treballar en una aula d'educació
infantil. Al llarg del temari he aprés a valorar els textos folklòrics i
diferenciar-los dels contes populars; a saber si són masclistes o no; a
disfrutar i apreciar un bon llibre d'autor, analitzant mentalment si és adequat
o no i el per què; he aprés a distribuir una aula d'infantil amb el seu racó de
biblioteca i literatura, a saber els percentatges més adequats, quants llibres
ha d'haver-hi per cada xiquet, com portar el control dels llibres i com
aconseguir llibres; he aprés a crear jo sola amb diversos materials, a
presentar-los; també les diferents formes que hi ha de comunicació literaria...
I sobretot, he aprés com estic d'enganxada a la literatura infantil. Ja tinc la
meua xicoteta guia de llibres i ja m'he fet amb alguns que són autèntiques
obres d'art. Crec que tot açò ho he aprés en classe, gràcies a Pilar i Núria,
que han sabut transmetre el seu amor pels llibres.
Encara
em queda molt per aprendre. Crec que hauré de tindre formació contínua per a
continuar aprenent. I hauré de llegir molts llibres que m'estan esperant per a
aconseguir ser verdaderament bona amb l'educació dels xiquets. Ha sigut de les
assignatures que més m'ha agradat al llarg de la carrera.
Pense
que la labor de mestre és complexa perquè tenim molts aspectes de què estar
pendents. El fet de tindre una bona formació quant a continguts, pot
facilitar-te la vida a l'hora d'haver d'aplicar-los en la vida real. Els
aprenentatges teòrics sobre literatura infantil no han sigut molts. Ha sigut un
treball constant per a la interiorització d'estos i l'aplicació en treballs i
reflexions, que fan que la teoria es porte a la pràctica i quede per al teu
aprenentatge ben definit.
A
més a més, l'estudi de la literatura no és l'aprenentatge d'una successió de
moviments, de dates, autors i obres, ni la simple enumeració d'influències. Als
alumnes estos continguts ens resulten abstraccions poc evidents i escassament assequibles, perquè els
perceben com continguts que ens són poc significatius i de difícil comprensió
quan apareixen enunciats en un manual. Pense que la metodología portada a terme per les
profesores Pilar i Núria a aconseguit
que els aprenentatges adquirits per els alumnes han sigut significatius.
Amb
la formació literaria ens heu fet: descobrir la lectura, aprendre que la
literatura és vida, adquirir experiències a través de la lectura, descobrir,
conéixer i interpretar el món per mitjà de la creació literària i formar
persones amb valors ètics. Pense que estos haurien de ser els principals
objectius d'una ensenyança de la literatura que contribueix així al desenvolupament de la capacitat de
veure el món amb ulls crítics enfront de postures passives, indiferents o
determinades per opinions de majories. Heu aconseguit demostrar que la literatura és vida, vida en
perspectiva, que el món dels llibres
forma part íntima, que ens fa humans, que la lectura és un plaer i un
privilegi.
A
més a més, una materia com és la formació literaria requereix d’una actitud
oberta i creativa front al fet literari ja que es requereix en futures i futurs
mestres compromesos i convençuts de la importància de la lectura i de
l’obligació d’actuar sota la premissa de què es pot arribar a motivar i a
enganxar al món literari a tot l’alumnat.
He
gaudit d’aquesta asignatura, assistint a totes les classes, treballant en grup,
de forma individual, realitzant les reflexions, buscant informació, buscant
contes que m'han agradat, transcrivint contes que ens heu comptat en classe,
llegint articles, buscant llibres per a infantil... Estic molt satisfeta amb el
treball realitzat en aquesta
assignatura.
Moltes
gracies a Pilar i Núria ha sigut una experiència meravillosa!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada