dimecres, 24 de desembre del 2014

VALORACIÓ DEL CURS


VALORACIÓ DEL CURS

En esta assignatura he aprés tot el que ara mateix sé sobre literatura infantil. Els blocs temàtics s'han ajustat perfectament al que necessitaré per a treballar  en una aula d'educació infantil. Al llarg del temari he aprés a valorar els textos folklòrics i diferenciar-los dels contes populars; a saber si són masclistes o no; a disfrutar i apreciar un bon llibre d'autor, analitzant mentalment si és adequat o no i el per què; he aprés a distribuir una aula d'infantil amb el seu racó de biblioteca i literatura, a saber els percentatges més adequats, quants llibres ha d'haver-hi per cada xiquet, com portar el control dels llibres i com aconseguir llibres; he aprés a crear jo sola amb diversos materials, a presentar-los; també les diferents formes que hi ha de comunicació literaria... I sobretot, he aprés com estic d'enganxada a la literatura infantil. Ja tinc la meua xicoteta guia de llibres i ja m'he fet amb alguns que són autèntiques obres d'art. Crec que tot açò ho he aprés en classe, gràcies a Pilar i Núria, que han sabut transmetre el seu amor pels llibres.

Encara em queda molt per aprendre. Crec que hauré de tindre formació contínua per a continuar aprenent. I hauré de llegir molts llibres que m'estan esperant per a aconseguir ser verdaderament bona amb l'educació dels xiquets. Ha sigut de les assignatures que més m'ha agradat al llarg de la carrera.

Pense que la labor de mestre és complexa perquè tenim molts aspectes de què estar pendents. El fet de tindre una bona formació quant a continguts, pot facilitar-te la vida a l'hora d'haver d'aplicar-los en la vida real. Els aprenentatges teòrics sobre literatura infantil no han sigut molts. Ha sigut un treball constant per a la interiorització d'estos i l'aplicació en treballs i reflexions, que fan que la teoria es porte a la pràctica i quede per al teu aprenentatge ben definit.

A més a més, l'estudi de la literatura no és l'aprenentatge d'una successió de moviments, de dates, autors i obres, ni la simple enumeració d'influències. Als alumnes estos continguts ens resulten abstraccions poc evidents  i escassament assequibles, perquè els perceben com continguts que ens són poc significatius i de difícil comprensió quan apareixen enunciats en un manual. Pense que  la metodología portada a terme per les profesores Pilar i Núria  a aconseguit que els aprenentatges adquirits per els alumnes han sigut significatius.

Amb la formació literaria ens heu fet: descobrir la lectura, aprendre que la literatura és vida, adquirir experiències a través de la lectura, descobrir, conéixer i interpretar el món per mitjà de la creació literària i formar persones amb valors ètics. Pense que estos haurien de ser els principals objectius d'una ensenyança de la literatura que contribueix  així al desenvolupament de la capacitat de veure el món amb ulls crítics enfront de postures passives, indiferents o determinades per opinions de majories. Heu aconseguit  demostrar que la literatura és vida, vida en perspectiva,  que el món dels llibres forma part íntima, que ens fa humans, que la lectura és un plaer i un privilegi.

A més a més, una materia com és la formació literaria requereix d’una actitud oberta i creativa front al fet literari ja que es requereix en futures i futurs mestres compromesos i convençuts de la importància de la lectura i de l’obligació d’actuar sota la premissa de què es pot arribar a motivar i a enganxar al món literari a tot l’alumnat.
He gaudit d’aquesta asignatura, assistint a totes les classes, treballant en grup, de forma individual, realitzant les reflexions, buscant informació, buscant contes que m'han agradat, transcrivint contes que ens heu comptat en classe, llegint articles, buscant llibres per a infantil... Estic molt satisfeta amb el treball realitzat en aquesta  assignatura.

Moltes gracies a Pilar i Núria ha sigut una experiència meravillosa!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada