RONDALLES REFLEXIÓ

Entenem per rondalla tota narració que tinga un origen
folklòric (contes populars de transmissió oral, contes tradicionals, contes
clàssics). Hi ha hagut diversos recopiladors d’aquestes rondalles (Alcover, els
germans Grimm, Perrault…)
Malgrat els seus orígens, també podem trobar una rondalla
escrita i, transmetre un conte de forma oral.
A les aules d’infantil s’empra molt sovint el conte com a
eina imprescindible en el que fer diari, però va perdent importància a mesura
que nosaltres considerem que el pensament de l’infant guanya en pragmatisme. No
obstant això, és ben sabut i demostrat que als infants més grans, de 1r, 2n i
3r cicle de primària i fins i tot als universitaris i adults en general, els
contes i les rondalles ens serveixen per comprendre aquest món tan complicat.
L’escolta de contes i rondalles afavoreixen:
- Efectes saludables per a la imaginació.
- La transmissió del nostre llegat cultural i el de la
humanitat. Són fragments de saviesa de temps antics.
- Realitats que persisteixen durant tota la nostra vida en
les més profundes experiències anímiques. Transmeten símbols, arquetips,
imatges…
- El goig i l’alegria.
Aquesta sessió ens a servit per crear una situació de rialla
espontània dins l’aula i endinsar-nos en el món de l’humor. Tot això a partir
d’ironies, tractant situacions irreals,
impossibles o còmiques, creant una
expectació per part dels companys.
Personalment, pensé que esta activitat m’ha ajudat a perdre
la vergonya una mica, encara que he de treballar gaire bé per poder
desenvolupar-me amb menys dificultat en l’expressió oral.
La rondalla contada per les meues companyes de clase que més
m’ha agradat va ser la de “AVELLA” d’Enric Valor. Utilitzaren un
vocabulari culte, però a la vegada
s’entenia i amb una bona expressió i la veu clara.
Xafardejant per la xarxa vaig trobar esta página d’interés
https://www.google.es/?gws_rd=ssl#
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada