dimecres, 24 de desembre del 2014

REFLEXIÓ RONDALLES


RONDALLES REFLEXIÓ
Entenem per rondalla tota narració que tinga un origen folklòric (contes populars de transmissió oral, contes tradicionals, contes clàssics). Hi ha hagut diversos recopiladors d’aquestes rondalles (Alcover, els germans Grimm, Perrault…)
Malgrat els seus orígens, també podem trobar una rondalla escrita i, transmetre un conte de forma oral.
A les aules d’infantil s’empra molt sovint el conte com a eina imprescindible en el que fer diari, però va perdent importància a mesura que nosaltres considerem que el pensament de l’infant guanya en pragmatisme. No obstant això, és ben sabut i demostrat que als infants més grans, de 1r, 2n i 3r cicle de primària i fins i tot als universitaris i adults en general, els contes i les rondalles ens serveixen per comprendre aquest món tan complicat.
L’escolta de contes i rondalles afavoreixen:
- Efectes saludables per a la imaginació.
- La transmissió del nostre llegat cultural i el de la humanitat. Són fragments de saviesa de temps antics.
- Realitats que persisteixen durant tota la nostra vida en les més profundes experiències anímiques. Transmeten símbols, arquetips, imatges…
- El goig i l’alegria.
Aquesta sessió ens a servit per crear una situació de rialla espontània dins l’aula i endinsar-nos en el món de l’humor. Tot això a partir d’ironies, tractant  situacions irreals, impossibles o còmiques,   creant una expectació per part dels companys.
Personalment, pensé que esta activitat m’ha ajudat a perdre la vergonya una mica, encara que he de treballar gaire bé per poder desenvolupar-me amb menys dificultat en l’expressió oral.
La rondalla contada per les meues companyes de clase que més m’ha agradat va ser la de “AVELLA” d’Enric Valor. Utilitzaren un vocabulari  culte, però a la vegada s’entenia i amb una bona expressió i la veu clara.
Xafardejant per la xarxa vaig trobar esta página d’interés
https://www.google.es/?gws_rd=ssl#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada