dimecres, 24 de desembre del 2014

DISSENY DE BIBLIOTECA


REFLEXIÓ DISSENY BIBLIOTECA

Una sessió de classe de Formació Literaria en Núria l’hem dedicà  a tenir en compte algunes coses a l’hora d’organitzar l’espai d’una biblioteca d’aula.
La biblioteca d'aula ha de tenir un lloc concret en l'aula, que siga visible i accessible (que no hi haja cadires ni taules davant). Es pot inclús arribar a fabricar les prestatgeries dins de la classe, i pels propis alumnes. I fins i tot podem possar els llibres en baúls.
 Hi ha diverses formes de presentar els llibres en una aula, sent la forma més adequada de col·locar-los de cara, de manera que el xiquet puga veure la portada de cada llibre que està col·locat en la prestatgeria, ja que és el que al xiquet li crida l'atenció d'un llibre a primera vista.
 L’espai ha de ser de qualitat, amb identitat pròpia,  lluminós, que no es convertisca en un lloc de pas, que invite a assentar-se, a veure llibres a escriure coses interessants, a compartir, a observar, mirar, manipular tot el que allí es troba, sabent que eixos elements estan només allí, no hi ha un altre espai on trobar-los, fent que eixe lloc siga especial. Un lloc confortable i càlid utilitzant materials com una estora, coixins, matalafets (psicomotricitat) inclús sofàs unflables.
Ha de contenir  textos d'ús social que afavorisquen la interacció i ajuden a generar idees sobre la seua funcionalitat i utilitat: diversitat de gèneres literaris, còmics, enciclopèdies, diccionaris, biografies, llibres d'art, revistes periòdics, mapes i guies turístiques, receptaris de cuina, llibres en altres idiomes, etc.
En definitiva, ha sigut una sessió enriquidora i interesant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada