REFLEXIÓ DISSENY BIBLIOTECA
Una sessió de classe de Formació Literaria en Núria l’hem
dedicà a tenir en compte algunes coses a
l’hora d’organitzar l’espai d’una biblioteca d’aula.
La biblioteca d'aula ha de tenir un lloc concret en l'aula,
que siga visible i accessible (que no hi haja cadires ni taules davant). Es pot
inclús arribar a fabricar les prestatgeries dins de la classe, i pels propis
alumnes. I fins i tot podem possar els llibres en baúls.
Hi ha diverses formes
de presentar els llibres en una aula, sent la forma més adequada de
col·locar-los de cara, de manera que el xiquet puga veure la portada de cada
llibre que està col·locat en la prestatgeria, ja que és el que al xiquet li
crida l'atenció d'un llibre a primera vista.
L’espai ha de ser de
qualitat, amb identitat pròpia, lluminós, que no es convertisca en un lloc de
pas, que invite a assentar-se, a veure llibres a escriure coses interessants, a
compartir, a observar, mirar, manipular tot el que allí es troba, sabent que
eixos elements estan només allí, no hi ha un altre espai on trobar-los, fent
que eixe lloc siga especial. Un lloc confortable i càlid utilitzant materials
com una estora, coixins, matalafets (psicomotricitat) inclús sofàs unflables.
Ha de contenir textos
d'ús social que afavorisquen la interacció i ajuden a generar idees sobre la
seua funcionalitat i utilitat: diversitat de gèneres literaris, còmics,
enciclopèdies, diccionaris, biografies, llibres d'art, revistes periòdics,
mapes i guies turístiques, receptaris de cuina, llibres en altres idiomes, etc.
En definitiva, ha sigut una sessió enriquidora i interesant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada