dimecres, 5 de novembre del 2014

ARTICLES SOBRE LA POESIA



 


1.- Què signifiquen les paraules "poesia" i "poeta"?
Poesia significa "fer" i prové de la paraula grega "poiesis"
Poeta prové de la paraula "poietes" que significa "creador, autor, poeta" Primer foren els poetes i després s'anomenà la poesia.

2.-Quan és bo un poema? I una novel·la? I l'educació?

Els poetes coincideixen a afirmar que no sabrien dir per què un poema és bo o no, encara que segons la idea de Richards "mai no és el que diu un poema el que importa, sinó el que és" . És bo quan arriba al sentit profund de les coses i de les persones.
La novel·la és bona quan vol "arribar a l'ànima de les coses". I una bona educació és quan arriba al sentit profund de les coses. És la transformació interior de les persones.

3.-En quins gèneres comencen a expressar-se les diferents cultures?

Comencen a expressar-se mitjançant relats èpics i cosmogònics que adopten una forma poètica.


4.-Què aporta la poesia des del punt de vista lingüístic?

  • Educar el ritme fonètic intern i extern que ajuda a memoritzar i retenir.
  • Educar la dicció, entonació i locució.
  • Introduir l'ús de la metàfora per arribar a altres figures.
  • La capacitat d'atracció i de condensació de significats (qualitat expressiva).
  • L'exploració discursiva , desplegament de possibilitats semàntiques i funcionals de paraules.
  • Connectar amb sentiments i estimular el desenvolupament psicològic.
5.-Qui pot ser l'objectiu de treballar la poesia a classe?
  • Crear connexió amb la poesia.
  • Conèixer noves paraules i incorporar-les.
  • Reconstruir la cultura.
6.-Quins inconvenients poden tenir els productes culturals de consum majoritari?
Poden portar a la inautenticitat i artificialitat de la concepció del món.
La "diversió" dels xiquets i el consum sens fi de "productes per a criatures". No sols creen els productes que es consumixen sinó que pretenen forjar el seu públic moldejant personalitats adients per a l'ús d'aquestes mercaderies amb la qual cosa impedeix que els xiquets i xiquetes puguin accedir a la llibertat de consciència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada