1.- Què
signifiquen les paraules "poesia" i "poeta"?
Poesia significa "fer" i prové de la paraula grega "poiesis" Poeta prové de la paraula "poietes" que significa "creador, autor, poeta" Primer foren els poetes i després s'anomenà la poesia.
2.-Quan és bo un poema? I una novel·la? I l'educació?
Els poetes coincideixen a afirmar que no sabrien dir per què un poema és bo o no, encara que segons la idea de Richards "mai no és el que diu un poema el que importa, sinó el que és" . És bo quan arriba al sentit profund de les coses i de les persones. La novel·la és bona quan vol "arribar a l'ànima de les coses". I una bona educació és quan arriba al sentit profund de les coses. És la transformació interior de les persones.
3.-En quins gèneres comencen a expressar-se les diferents cultures?
Comencen a expressar-se mitjançant relats èpics i cosmogònics que adopten una forma poètica.
4.-Què aporta la poesia des del punt de vista lingüístic?
Poesia significa "fer" i prové de la paraula grega "poiesis" Poeta prové de la paraula "poietes" que significa "creador, autor, poeta" Primer foren els poetes i després s'anomenà la poesia.
2.-Quan és bo un poema? I una novel·la? I l'educació?
Els poetes coincideixen a afirmar que no sabrien dir per què un poema és bo o no, encara que segons la idea de Richards "mai no és el que diu un poema el que importa, sinó el que és" . És bo quan arriba al sentit profund de les coses i de les persones. La novel·la és bona quan vol "arribar a l'ànima de les coses". I una bona educació és quan arriba al sentit profund de les coses. És la transformació interior de les persones.
3.-En quins gèneres comencen a expressar-se les diferents cultures?
Comencen a expressar-se mitjançant relats èpics i cosmogònics que adopten una forma poètica.
4.-Què aporta la poesia des del punt de vista lingüístic?
- Educar el ritme fonètic intern i extern que ajuda a memoritzar i retenir.
- Educar la dicció, entonació i locució.
- Introduir l'ús de la metàfora per arribar a altres figures.
- La capacitat d'atracció i de condensació de significats (qualitat expressiva).
- L'exploració discursiva , desplegament de possibilitats semàntiques i funcionals de paraules.
- Connectar amb sentiments i estimular el desenvolupament psicològic.
5.-Qui pot ser l'objectiu de treballar la poesia a classe?
- Crear connexió amb la poesia.
- Conèixer noves paraules i incorporar-les.
- Reconstruir la cultura.
6.-Quins inconvenients poden tenir els productes culturals de consum
majoritari?
Poden portar a la inautenticitat i artificialitat de la concepció del món. La "diversió" dels xiquets i el consum sens fi de "productes per a criatures". No sols creen els productes que es consumixen sinó que pretenen forjar el seu públic moldejant personalitats adients per a l'ús d'aquestes mercaderies amb la qual cosa impedeix que els xiquets i xiquetes puguin accedir a la llibertat de consciència.
Poden portar a la inautenticitat i artificialitat de la concepció del món. La "diversió" dels xiquets i el consum sens fi de "productes per a criatures". No sols creen els productes que es consumixen sinó que pretenen forjar el seu públic moldejant personalitats adients per a l'ús d'aquestes mercaderies amb la qual cosa impedeix que els xiquets i xiquetes puguin accedir a la llibertat de consciència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada